Ігор Циганик про курупцію в українському футболі

Статті    Джерело: ftr.com.ua
uaed7083af390.jpg (27.54 Kb)

Ведучий "ПроФутболу" розповів, як гравці скидуються арбітрам, в яких випадках йому дзвонить Ігор Коломойський і чи міг би працювати на одному каналі з Олександром Денисовим.

– Нове гасло "ПроФутболу" – "Маємо сміливість називати речі своїми іменами". Що, наприклад?

– В нашому футболі дуже багато завуальованих речей, про які було не прийнято говорити. Якщо ти сильніший чи багатший, всі чомусь нормально сприймають, що тобі благоволять. Як колись до "Динамо" ставились з пієтетом, тому що команда грала в Лізі чемпіонів, така ж ситуація зараз з "Шахтарем". Про це треба говорити. Поки ми не створимо рівноправ’я і непередбачуваність в нашому футболі, ми ніколи не залучимо нових людей до футболу. От "Шахтар" зараз не може уявити собі, що вони не потраплять в Лігу чемпіонів. Для них це катастрофа. Вони вважають, що якщо платять величезні гроші, мають грати там в будь-якому випадку.

– Назвіть три головні проблеми українського футболу.

– Немає трьох. Є одна – корупція. На всіх рівнях. Є певне коло людей, які вважають, що можуть вершити долі.

– А сама система українського футболу, яка побудована на грошах олігархів, – не проблема?

– З одного боку, так, все залежить від того, цікаво олігарху чи ні. Це погано. Але з іншої сторони – побудувати серйозну структуру в нашій країні інакше неможливо, принаймні зараз.

– Враховуючи важку економічну ситуацію в країні, чемпіонат України вилікується і опуститься на рівень Чехії або Польщі чи просто зменшаться масштаби існуючої системи?

– Не думаю, що щось зміниться глобально. Все дуже запущено, ви навіть не уявляєте, наскільки.

– Наприклад?

– Футболісти скидаються на "подяку" арбітрам. Прийнято ж: сьогодні відіграли, завтра премії. І як тільки з’являються живі гроші, виникає корупція: "Якщо виграємо, тобі завтра частину віддамо. Допоможи, а?". Я взагалі проти премій. Можна прописати якісь бонуси по вирішенню завдань чи навіть по кожному матчу, але виплачувати не одразу, а в кінці сезону.

У зміні правил ніхто не зацікавлений – ані футболісти, ані тренери. Їм ця система вигідна. Програла твоя команда – можна розказати президенту, що "нас вбили". Футболісти після гри жаліються, що вони програли, тому що не дали грошей судді. Не тому, що слабші, а просто грошей не дали – розумієте? Лише зараз, коли вже дійсно нема грошей на хабарі і вони в таких умовах навіть виграють, починають розуміти, що може бути інакше. Але це лише епізоди.

Я не боюсь, що впаде рівень чемпіонату. Це дійсно корисно. Але не буде ніякого оздоровлення, якщо не з’являться рівні умови для всіх. Якщо ж зробити конкурентоспроможне середовище, тоді можна і з олігархами працювати.

– Що відбувається зараз в "Металісті"?


– Людина, якій в 25 років впало на голову величезне багатство, причому не зароблене, а вкрадене, втратила береги. Для нього "Металіст" був навіть не іграшкою, а модною штукою. Підозрюю, задача була просто витіснити Ярославського. Бо його дійсно витісняли. Наскільки мені відомо, при оформленні угоди Ярославському поставили певні умови, через які він не може повернутись зараз в футбол. Тому я не вірю, що він повернеться. А хотілося б.

В клубі зараз біда. Купувати зимою нікого не будуть, це сто відсотків. Зарплату платять з постійними затримками, перед деякими гравцями дуже тривалі заборгованості по бонусам і підйомним. Враження таке, що він хоче всіх кинути.

– Чому Курченко досі не позбувся клуба?

– Думаю, він нічого не вирішує. Йому не дають кинути команду. А "сім’я", яка ним керує, можливо, досі сподівається, що все повернеться на свої місця.

– А "Чорноморцю" справді кінець?

– В Одесі теж біда. Клімов – не фанат футболу, це основне. Плюс – він колишній регіонал, бізнес важкий, дуже серйозні проблеми з його банком. Футболістам навіть лімітовано кількість грошей, які вони можуть зняти на день – здається, тисячу гривень. Кілька тижнів тому він зустрівся з Керницьким і Григорчуком, хоче зберегти тренера. Але перспективи нехороші. Клімов готовий платити футболістам лише 500 доларів, це рівень першої ліги. Думаю, Григорчук зимою піде. Важко кожен рік робити нову команду, а він дуже амбітний. Його кандидатура, до речі, серйозно розглядалася "Дніпром" цього літа.

Цікаво, що у Клімова були пропозиції продати клуб, це відомо. І до виборів, і зараз. Але він не йде на контакт. Чому – ніхто не розуміє.

– "Пул Ахметова" розвалюється?

– Він набуває іншого вигляду – клуби стають більш самостійними. Принаймні, що стосується телевізійного пулу, декотрі клуби на початку цього сезону могли перейти на "2+2", вели переговори.

– Чому "Чорноморець" перейшов до вас, а "Металіст" – на "Футбол"?

– "Чорноморець" просто перекупили, наскільки я розумію. З "Металістом" була дуже складна ситуація. Там про гроші мова не йшла, це була особиста ініціатива Курченка.

– "Металіст", "Чорноморець", можливі переходи інших клубів – це ж досить показові зміни в телепулах.

– Насправді вони мають дуже умовне значення. Ми транслювали матчі команд, які просто популярні в своїх регіонах. Це бізнес.

– Хочете сказати, що пули – це не поділ на "клуби Ахметова" і "клуби Коломойського"?

– Зараз це не має такого значення. Поки Геллер утримував команду за рахунок бізнесу, який йому дали регіонали, він був змушений виконувати певні правила. Зараз – не знаю, від кого він залежний. Але йому вже немає сенсу загравати з "Шахтарем". Все закінчилося, і треба думати, як не увійти в історію людиною, яка розвалила клуб-чемпіона СРСР 1972 року.

Та й взагалі, які б не були пули, все залежить від тренера – якщо він має харизму, стержень, фіг він комусь здасть матч. Як він це футболістам скаже? І як вони йому зможуть довіряти після цього?

– В це ж ніхто не повірить.

– Не повірить, так. Розмовляв якось з одним із серйозних функціонерів. Він каже: "Я не понимаю, почему "Днепр" не чемпион". При цьому "Кривбас" отримував подвійні преміальні за матчі з "Дніпром", клуби постійно відбирали очки у "Дніпра", а футболісти бояться навіть підходити до суддів поза полем. Їм було сказано – хоч один раз зберете гроші на арбітрів або домовитесь про щось з суперниками, фінансування команди закінчиться.

– Що тоді було в дуже дивному квітневому матчі "Дніпро" – "Волинь" (5:1)?

– На тому матчі я був на трибунах. Наскільки мені відомо, Коломойський був дуже злий і розчарований після фінального свистка. Питав усіх, що це було. Попросив записати йому другий тайм, ще раз передивитися.

Думаю, ініціатива пішла від "Волині" – хотіли вислужитись і перестарались. Якби була домовленість між двома командами, "Дніпро" забив би два і все. Але коли Матеус спокійно кладе чотири – виникають питання. Важко сказати... Ще й Кварцяного не було на лавці. Все це дуже фальшиво виглядало.

– А Дедишингейт – це що? Хіба не елемент війни пулів?

– Це наболіло. Дістало так, що вже нема сил терпіти.

– "Карпати" обманули Богатінова, і їх ще щось дістало?

– Я не хочу зараз судити, хто правий. Розумію, що футболіст не може отримувати 5 тисяч гривень. Але Дедишин запевняє, що формально може. Я знаю про ситуацію лише від нього.

– Ви з ним в хороших стосунках?

– Давно. Разом вчилися на журфаці в Львівському універі. І досі дружимо.

– Виходить, відверто говорити про це не вийде?

– Чому, можна. Роль Коломойського в "Карпатах" – 50 відсотків. Управляюча половина належить Димінському, контролююча – Коломойському. Він не втручається в справи, лише забезпечує бюджет. Чи було завдання від Димінського – мені не відомо. Але не думаю. Як цим можна боротися за владу?

– Весною здавалося, що Попов почав війну проти Конькова від імені Ахметова. Кочетов – від Суркіса. Дедишин – від Коломойського. Потім все затихло. І ось знову.

– Якби Коломойський боровся за президентське крісло ФФУ, вже була б альтернативна фігура. А її нема. Йому зараз не цього. Я впевнений, що політичних цілей спершу не було. А от зараз все це може перетворитися на політику. Вже почались певні процеси. Скоро про корупцію в ФФУ всі дізнаються набагато більше.

– Що із звинувачень Дедишина на адресу ФФУ – правда?

– Все. Лише один з семи членів КДК колись грав в футбол – Хлус. В чому сила Палати по вирішенню спорів – її рішення неможливо оскаржити в загальних судах. Наприклад, жоден суд не прийняв би додаток до контракту Богатінова. Він незаконний – з нього не сплачені податки. Клуб і футболіста так шарахнуть… Тому вони ніколи туди не підуть. А КДК приймає цей додаток. І на цьому йде гра. Регламент не узгоджений з кодексами, тому можна винести будь-яке рішення. Практично всі вони ухвалюються за гроші. Умовно кажучи, питання на 100 тисяч – футболісту кажуть, бери 50, бо ми присудимо, що ти не правий і тоді взагалі нічого не отримаєш. Гравець погоджується, а футбольні чиновники отримують "подяку". Як казав один мій знайомий функціонер: "Футболист – это большой пирог, и каждый пытается откусить себе кусочек. Пойми, мы футбольные люди, мы так работаем".

– Коньков – чия людина?

– Мені розповідали, як його вибирали. Привезли Януковичу шість фотографій. Той посидів, подумав і питає: цей грав в футбол? В "Шахтарі"? І в "Динамо"? Прекрасно, підходить.

– Але тоді здавалось, що Коньков – людина Ахметова, чия група впливу стала ініціатором повалення Григорія Суркіса.

– Влада хотіла контролювати ФФУ, бо це стратегічна посада. Формально голова федерації незалежний від держави і може створити проблеми, якщо буде надто самостійним. Тому поставили свою людину. А далі вже Януковичу було не принципово, тому нижче Конькова пішли люди Ахметова. І на цьому фоні почався конфлікт. Як тільки Янукович втік з країни, система зламалась. Попов взяв під себе всі "грошові" комітети, почалась боротьба за гроші.

– Власне, тому все затихло зараз, і на конгресі в грудні нічого кардинального не відбудеться?

– Схоже, що так. Але все може вибухнути в будь-який момент. Атмосфера дуже нездорова.
Цензура, Коломойський, "Великий футбол"

– Те, що обидві футбольні програми виходять на каналах, які належать власникам клубів, – нормально?

– Так і більша частина країни належить двом людям. Олігархи володіють футбольними клубами, каналами, заводами, багато чим. Я б не акцентував на цьому увагу.

– Хіба в теорії не краще, якби ЗМІ були незалежні в цьому плані? Це ж заважає журналістам в першу чергу.

– Яким чином?

– Вам не вірить глядач.

– Він вірить тому, хто говорить чесно – так, як справді думає. Ще легендарний радянський спортивний журналіст Лев Філатов писав, що журналістика в будь-якому разі не може бути об’єктивною. Все одно на твоїй роботі позначається особисте відношення.

– Навіть якщо бути найчеснішою людиною в світі, глядач в такій ситуації все одно вирішить, що сказане – не власна думка журналіста, а замовлення власника.

– А якщо я говорю, що Бойка треба було дискваліфікувати в епізоді з Гусєвим?

– Це сприймається як: "Ну окей, тут він вдає об’єктивність – але ж ми знаємо, як все насправді".

– Тоді так можна говорити про будь-яке ЗМІ чи сюжет, навіть якщо твій канал не належить олігарху. За весь час в журналістиці я переконався, що не треба думати, як твою роботу оцінять інші. Роби так, як ти вважаєш за потрібне, головне – чесно.

– В "ПроФутболі" є цензура?

– Немає. Нам ніхто і ніколи не вказував, що треба говорити і що не можна говорити. Якби таке трапилось хоч раз, далі було б дуже важко зберегти стосунки в колективі. Це як тренеру здати матч.

– А кажуть, що у вас навіть є спеціальний редактор, який слідкує, щоб ви нічого зайвого не сказали. Такий собі політрук.

– Такого точно нема. В нас чітка ієрархія: гендиректор каналу Ткаченко, шеф-редактор Щербачов, головний редактор Вова Звєров і я. Є люди, які просто люблять футбол і приходять на зйомки подивитися. Але в політику програми ніхто не втручається, все вирішується колективом програми.

– В розмовах з Ткаченком, злитих в YouTube, Коломойський дає прямі вказівки, кого і як "мочити". Подібні розмови довелось пережити?

– З Ткаченком я взагалі рідко розмовляю, і то – по технічним, професійним питанням. З Коломойським іноді спілкуюсь. Так, щоб це впливало на роботу, він телефонував двічі. Хотів висловити свою точку зору в програмі. Чи має він на це право, як власник одного з топ-клубів? Думаю, що має. Але щоб наказати "скажіть про це ось так" – такого він собі не дозволяє.

На наступний день після програми можемо поговорити – чому саме ми щось зробили чи сказали так, а не інакше. Але це просто розмови, йому цікаво дізнатись різні думки. Коломойського не цікавить війна в футболі, його цікавить сам футбол: як зіграв Зозуля, наскільки сильний "Інтер", чи хороший Рамос тренер, наприклад. Він збирає думки багатьох і формує власну точку зору. Якщо хтось думає, що Коломойський погано розуміється на футболі, то дуже помиляється. Коли є можливість, він дивиться усі матчі туру. В нього феноменальна пам’ять, величезний багаж знань.

От що його дійсно дратує і може змусити до якихось дій – це судді. Зараз ситуація не така катастрофічна і він вже спокійніше сприймає, а раніше ніяк не міг змиритись, що декотрі команди отримують привілеї.

– Уявімо, що він телефонує і наказує "мочити" когось, причому явно несправедливо.

– Навіть не можу собі такого уявити. Він адекватна людина.

– Тут питання не про нього, а про вас. Нехай це буде не Коломойський, а просто ваш найвищий керівник. Умовний Петренко. І ось така розмова між вами відбувається.

– Відмовлю. Впевнений, і всі наші журналісти теж відмовлять.

– Але на практиці виходить не зовсім так. В "ПроФутболі" часто з’являються інтерв’ю на конфліктні теми без незручних питань, особливо про "Карпати", ви не обговорюєте, що у Колойського свій пул клубів, не розбираєте конфлікти в самому "Дніпрі". Якщо цензури немає, тоді що це? Самоцензура?

– Не згоден. І про пул Коломойського говорили. І про "Дніпро" – "Волинь". А Рамоса так критикували спочатку – дехто в клубі навіть не розумів, що відбувається. Потім Блохіна не жаліли. І "Карпати" теж – Кононов навіть мені листи писав, мовляв, я зняв його з роботи. Севідов "привіти" передавав. Димінському теж діставалося. Немає ніякої самоцензури.

Ми б і про пул Ахметова не говорили – я не проти нього особисто і "Шахтаря", я проти того, що вони роблять. Нехай "Іллічівець" скільки завгодно програє "Шахтарю", але при цьому бореться. А коли чотири порушення за гру, то це смішно. Колись люди купували квитки на матч "Динамо" – "Динамо"-2, бо Лобановський сказав: ось ваш шанс вийти і здобути місце в основній команді. І там були страшні заруби.

Я взагалі проти того, щоб критикувати людей, які вкладають гроші в клуб.

– Навіть так?

– Так. Бо вони в будь-який момент можуть розвернутися і піти. В нас небагато людей, які готові підтримувати клуби. Зникнення "Кривбасу" і "Арсеналу" – яскраві приклади.

– Можливо, нам і не потрібні клуби, які не можуть обійтись без грошей іншого власника?

– Мені страшенно прикро, що хтось так думає. "Кривбас" колись був третьою силою в нашому футболі, це історія, це команда міста-мільйонника.

– І його потрібно було зберегти для чого? В чому сенс існування таких клубів? Щоб там "Дніпро"-2 грав?

– Та нехай хоч "Дніпро"-4. Якщо люди віддаються на футбольному полі, грають чесно, то нічого поганого в цьому нема.

– Тоді достатньо аматорської команди. Навіщо професійний клуб, який ніколи не досягне більшого, ніж "Дніпро", ніколи не буде розвивати дитячу школу, не побудує нормальний стадіон, не буде працювати з вболівальниками?

– За такою логікою в нас залишиться чотири клуби. Лише вмовити когось підтримати футбол – це вже титанічна робота. Не важливо хто. Якби Ахметов не вмовив Геллера, не було б зараз ніякої "Зорі", Ліги Європи, цих талановитих футболістів.

Тут проблема не у власниках, а в прошарку людей, які стоять між ними і командою. Від них більшої мірою залежить, чи буде розвиватись клуб. Зарплата Маркевича, коли він в 2005 році прийшов в "Металіст", була 5 тисяч доларів. Ми приїхали до нього – база вбита, щурі бігають. Маркевич сів на ліжко, зламалась ніжка, все впало. А він дивиться на все це і каже: "Ну, нічого страшного, все поправимо і будемо працювати". Ось цей менеджмент в "Металісті" змусив повірити Ярославського в ідею. Бюджет в 5 мільйонів через кілька років перетворився на 30 мільйонів, прийшли хороші футболісти, сучасна база, новий стадіон. І команда наздогнала лідерів.

А деякі менеджери намагаються лише вибити гроші з власника, потім вкрасти і шукати, як отримати відкати на зборах і трансферах. І з часом власники думають – ну його нафіг. Який сенс, якщо ти постійно даєш немалі гроші, а до команди копійки доходять?

Ось ця проблема виникла в "Кривбасі" і "Арсеналі", це я точно знаю. Коломойський не просто перехотів їх фінансувати. Він зрозумів, що гроші йдуть в нікуди.

– А не простіше звільнити таких менеджерів і знайти толкових?

– Один раз змінив, другий. Через деякий час розумієш, що система не змінюється.

– Повертаючись до теми медіа. На каналі "Футбол" чи конкретно в програмі "Великий футбол" теж немає цензури?

– Якщо чесно, я їх не дивлюся. Вони виходять паралельно. І я навіть на повтор не встигаю. Специфіка роботи така, що дуже довго відходиш. Десь прочитав, що один вихід в прямий ефір – це невеличкий струс мозку. Адреналін зашкалює, максимальна зібраність, нерви як струни. Інколи просто стрес – техніка відмовляє, і все, ти не можеш сюжет показати, треба заговорювати час, ламається весь сценарій. Так, щоб все пройшло по плану, бувало, мабуть, в випадках 20 зі всіх 160 випусків. А щоб час не перебрали – так взагалі лише кілька разів.

І от приходиш додому десь другій ночі. Тут би передивитись свою програму, не кажучи вже про "Великий футбол".

– Невже жодного разу?

– Ну кілька разів дивився, звісно, в запису. Не думаю, що там є цензура. Я давно знаю Денисова, а Вацка ще більше. Навіть уявити собі не можу, щоб їм хтось подзвонив і сказав, як треба вести програму.

– Які у вас стосунки з Денисовим?

– Ми знайомі з 2002 року. Тоді ще не було "Футбольного уік-енду", він працював на ТРК "Україна" в Донецьку і співпрацював з УТ-1. Ми часто приїжджали у відрядження, він допомагав нам з операторами, відео обмінювались, в ресторани ходили. Словом, нормальні, дружні стосунки. І зараз теж – обнімаємось при зустрічі, жартуємо, все чудово.

– Тобто в теорії можна уявити Ігоря Циганика на каналі "Футбол"?

– Можна, мабуть, чому ні. Я навіть міг опинитися там свого часу. А зараз багато друзів там працює.

– Тобто погодились би "працювати на Ахметова"?

– Ні. Але на каналі "Футбол" – так. Тому що це різні речі. Я і зараз не вважаю, що я "працюю на Коломойського". Я працюю не в прес-службі чи там піар-відділі. А в "ПроФутболі". Тобто роблю те, що вважаю за потрібне, а не виконую бажання власника.

– Коли Вацко перейшов в "Карпати" на клубну роботу, як ви до цього поставились?

– Коли Дедишин став гендиректором "Карпат" в 2008 році, а я ще працював на "Мегаспорті", він запрошував мене в клуб. Але робота, малі діти… Я не відмовив категорично, просто це було невчасно, а я не розумів, чим можу бути корисним. Сказав йому тоді: "Що я робити буду? Просто ходити за тобою?". Коли ж Вацко йшов в клуб, я його підтримав. Він любить футбол і може бути в ньому в різних ролях. І Вітя хорошу справу зробив – до нього, наприклад, в клубі взагалі не було селекційної служби.

– Не було образливо, що запропонували йому, а не вам?

– Ні-ні, абсолютно! Це був 2012 рік, ми якраз рік пропрацювали на "ПроФутболі" – тут все тільки починалося, зібралась класна команда, було дуже цікаво. Я б відмовився в будь-якому разі.

– А зараз? Взагалі коли-небудь?

– Сказати, що мені це зовсім не цікаво, не можу. Вперше задумався над цим, коли близько познайомився з ФК "Львів" і Кінзерським. Їздив на збори, матчі – було цікаво з середини дізнатись, як працює клуб. Брав участь в пошуках тренера, порадив Григорчука, вели з ним переговори – він в лише в останній момент передумав і повернувся в Запоріжжя.

Тобто тепер я розумію цей процес, він мені близький. Але вважаю, що назад звідти дороги в журналістику вже нема.

– Чому?

– Завдання журналістики – все-таки бути наглядачем. А там ти робиш речі, за які раніше критикував. Повернутись і знову критикувати? Так тобі скажуть – ти ж сам це робив в клубі. Наїжджав на арбітрів, не платив зарплату. І тепер розказуєш?

Хоча насправді треба робити скидку. Гендиректор клубу – це найбільш невдячна професія в футболі. Їм доводиться постійно викручуватись, це дуже непросто.

– Я зараз розплачусь.

– Серйозно. Це просто мало хто собі уявляє. Власник тупо забув перерахувати гроші і не бере телефон, а тобі треба все це розрулити. Я ж бачив на власні очі, як ходять футболісти просити гроші, їх дружини плачуть, агроном проклинає.

Мені надходило дуже багато прохань від гендиректорів, які я виконав в ефірі. Вони дзвонять і кажуть: я не можу цього говорити сам, але ось тобі інформація, що в нас все погано. Скажи ти, може, в наш щось тут заворушиться.

– А футбольні агенти звертаються до коментаторів з проханнями розкрутити гравця?

– До всіх. До журналістів, коментаторів, редакторів. І до мене звертались, звісно. Мільйон разів. Мовляв, скажи щось хороше під час матчу, зверни увагу, а ми потім продамо гравця, і тобі "відсиплемо".
Рейтинги, Лобода, коментатори

– Якщо уявити, що я ніколи не бачив "ПроФутбол" і "Великий футбол", – чому мені варто дивитися саме вас?

– А я б не сказав, що в нас взагалі існує конкуренція.

– Це ж погано. Розслабляє.

– Ні. Журналісти мають хотіти в першу чергу зробити щось круте, а не когось переплюнути. Є, звичайно, змагання по рейтингам, і в нас вони вищі. Чи має це визначальне значення? Не думаю. Мені просто дуже подобається ця редакція – люди роблять те, чим вони живуть. Вова Звєров, наприклад – це взагалі 90% успіху програми. Він зумів органічно вписати різні стилі – ток-шоу, огляд, сюжети журнального типу. Це дуже складно.

– Рейтинги сильно знизились через війну?

– Сильно. Минулий чемпіонат був наймасніший. Від старту програми в 2011 році до минулого ми збільшили рейтинги в три рази. Топові матчі минулого сезону мали дикі показники, прирівнювалися до матчів збірної і поєдинків наших клубів в єврокубках, навіть перевищували їх інколи. Програма збирала до 2 мільйонів глядачів.

Починаючи з цього року цифри і трансляцій, і програми впали в два рази, може навіть більше.

– Мова про скорочення штату чи закриття не йде?

– Скорочення відбувається постійно, навіть в найкращі наші часи – економічна ситуація в країні все одно ж була непростою. Але про закриття ніхто поки не говорить – всі розуміють, що треба перечекати, виграти війну.

– "Футбол" забрав собі матчі збірної, викупив права на єврокубки. Не задавить вас?

– Ми ж починали з українського футболу. І особисто мені цікавіше саме з ним працювати. Тому "ПроФутбол" сильно не постраждає.

– Щось будете змінювати, щоб не відстати?

– Коли людям не до футболу, особливо нічого не зміниш. Хоча плани є. Працюємо над покращенням технічних моментів – графіка, статистика, можливо, ще щось удосконалимо.

– Експерти – величезна проблема?

– Була такою років п’ять тому. Ніхто не вмів і не хотів говорити. Тоді навіть уявити собі було неможливо, щоб хтось сказав те, що говорить зараз. Чи щоб тренер прийшов на флеш-інтерв’ю одразу після гри, а футболіст – в перерві. Так що сьогодні це взагалі не проблема.

– Олександра Лобода – взагалі формат жінки в студії – себе виправдовує? "Великий футбол", наприклад, відмовився від такого варіанту.

– Це заслуга Лободи, що вона залишилась, і провал Блохіної. Саша дуже органічно вписалася і додає пікантності програмі. Коли в ефірі після єврокубків її немає в студії, розв’язніше себе ведеш, перегинаєш палку. Вона спонукає до більш адекватної поведінки. По-друге, вона робить матеріали, їздить у відрядження, і їй дуже мало хто може відмовити. Словом, уявити "ПроФутбол" без неї вже неможливо.

– Але ж багато кого такий формат дратує. Ваш маркетинг відслідковує реакцію глядачів?

– Колись дратувало. Зараз я навіть більше дратую. Мовляв, що це за хлопчик, корчить з себе всезнаючого, всіх перебиває. Він що, найрозумнішим себе вважає?

– Це якось впливає на вас? Доводиться змінювати себе, десь ламати?

– Ні. Якщо почну ламати, вийде неорганічно. Досвідченішим стаєш, звісно. Спершу перебивав більше, верещав чогось. Зараз спокійніше.

– Ви взагалі ким себе вважаєте? Ведучим?

– Журналістом, який тимчасово працює в кадрі.

– А коментатор?

– Якось не складається. Дуже мало коментую, фактично "затикаю дірки". А щоб коментувати на рівні, треба робити це постійно, тримати форму. Хоча мені дуже шкода – коментувати подобається набагато більше, ніж працювати в кадрі.

– Що відбувається з новим поколінням коментаторів? Чому вони, хоч і непогані, але не виділяються? Коли Tribuna.com робила рейтинг коментаторів, навіть вони самі часто не знали всіх колег, не могли їх відрізнити один від одного.

– Вацко почав коментувати 15 років назад. П’ятнадцять! І не сказати, що він дуже яскраво звучав спершу. Я – теж давно, в 2003-му. Це все питання часу і досвіду. Треба працювати на 7-8 матчах в тиждень, хоча б на п’яти. Ті, хто не буде розвиватись, з часом сам розчаруються чи відпадуть.

Єдине, що я не сприймаю – конкурс коментаторів. Не можна взяти людину з вулиці і посадити її в прямий ефір. Чому тоді не зробити конкурс, наприклад, директорів конструкторського бюро? Це дискредитація професії. Щоб стати коментатором, треба бути журналістом – вміти збирати, аналізувати і видавати інформацію.

– Останнє питання – найпопулярніше від вболівальників. Коли ви, як і Віктор Вацко, перестанете повторятись-повторятись?

– Ох, людям це не поясниш… Вони дивляться якусь програму і думають: як же класно там ведучий говорить – не те, що ці коментатори футбольні. Але ж їм ніхто не пояснює, що ту програму знято в записі, причому з 166-го дубля, і ведучий начитує з суфлера. А матч – це прямий ефір. І повтори машинально виникають. Це пауза, вона потрібна, щоб мізки встигали переосмислити наступні слова. Інакше в ефірі постійно буде звучати: "Е-е-е". Ми живі люди, і до живого ефіру неможливо підготуватися. Це вищий пілотаж.

матеріали: tribuna.com, Сергій Болотніков

Знайшов помилку? Виділи її та натисни CTRL+Enter. Система Orphus



 


0 коментарів


Останні трансферні новини

02:30, 12 Гру - Офіційно. "Динамо" підписало угоду з талантом
01:30, 12 Гру - В "Мілані" визнають, що перебрали з трансферами
00:30, 12 Гру - Гравець "Челсі" "побив горщики" з Конте і перейде в "Реал"
00:10, 12 Гру - За Луніним спостерігають одразу кілька команд
23:40, 11 Гру - Роббен не знає чи залишиться в "Баварії"
23:10, 11 Гру - Буффон може відкласти своє прощання з футболом
22:40, 11 Гру - В "Зорі" анонсують підписання солідних гравців
22:10, 11 Гру - "Реал" визначив пріоритетний зимовий трансфер
21:30, 11 Гру - Форвард "Атлетико" перейде в "Валенсію"
20:00, 11 Гру - Офіційно. Екс-гравець "Реала" і МЮ очолив нову команду
17:50, 11 Гру - Клуб АПЛ планує зимове підсилення
17:10, 11 Гру - Екс-тренер клубу Ярмоленка прокоментував власну відставку
16:10, 11 Гру - Венгер не відпустить з "Арсенала" свого улюбленця
15:10, 11 Гру - "Барселона" повісила цінник на ветерана
14:10, 11 Гру - "Баварії" терміново потрібен воротар
13:10, 11 Гру - Дібала може піти з "Ювентуса" через конфлікт з тренером
12:10, 11 Гру - ПСЖ спробує підписати голкіпера "Мілана"
11:10, 11 Гру - Команду Маліновського тренуватиме екс-тренер "Металурга" Д
10:20, 11 Гру - "Реал" підсилиться новим воротарем
09:40, 11 Гру - "Зорю" покинуть кілька гравців
09:00, 11 Гру - Вацко: Віда вимагав від "Динамо" 3 млн в рік
08:40, 11 Гру - "Динамо" радять дорого продати двох гравців основи
08:10, 11 Гру - Екс-гравця "Динамо" шантажем відправляли в Іспанію
07:20, 11 Гру - Ціль "Динамо" може обрати інший клуб
06:20, 11 Гру - Німецькі ЗМІ: Влітку "Боруссію" Д очолить новий тренер
02:30, 11 Гру - Кучер відзначився асистом в грі проти "Бешикташа" (ВІДЕО)
01:30, 11 Гру - Бразилець "Шахтаря" залишиться вірний клубу
00:30, 11 Гру - В "Тоттенхемі" вірять в повернення Бейла
00:10, 11 Гру - Офіційно. "Олімпік" розійшовся одразу з двома гравцями
23:40, 10 Гру - "Атлетико" дає Торресу право вибору
23:10, 10 Гру - "Арсенал" зацікавився гравцем ПСЖ
22:40, 10 Гру - Команду УПЛ покинув легіонер
22:10, 10 Гру - Новий тренер команди Ярмоленка - про своє призначення
21:30, 10 Гру - Леоненко згадав як "Динамо" не відпустило його в Європу
20:00, 10 Гру - "Барселона" шукатиме заміну в разі втрати гравця
19:00, 10 Гру - "Ман Сіті" не знає, що робити з легендою клубу
17:10, 10 Гру - Клуб УПЛ втратить більшу половину основного складу
16:10, 10 Гру - Трансферну ціль "Динамо" хочуть придбати за безцінь
15:10, 10 Гру - "Барселона" придбає фаворита Мессі
14:10, 10 Гру - Офіційно. "Боруссія" Д отримала нового тренера
13:10, 10 Гру - МЮ хоче заманити до себе надію "Реала"
12:10, 10 Гру - Екс-гравець "Динамо" відзначився голом закордоном (ВІДЕО)
11:10, 10 Гру - Клуб Ярмоленка позбудеться тренера
10:20, 10 Гру - Колишній клуб Федецького вигнав тренера
09:40, 10 Гру - Зозуля продовжує штампувати голи в Іспанії (ВІДЕО)
09:00, 10 Гру - Ярмоленко зіграв провальний матч за "Боруссію"
08:40, 10 Гру - Кобін має хороший варіант продовження кар'єри
08:10, 10 Гру - Екс-тренер "Челсі" буде тренувати в Україні? (ФОТО)
07:20, 10 Гру - "Реал" уклав з Неймаром джентельменську угоду
06:20, 10 Гру - Ярмоленко на першій сторінці німецького журналу (ФОТО)
02:30, 10 Гру - Бразилець "Шахтаря" заговорив про свій трансфер
01:30, 10 Гру - "Челсі" запрошує до себе Лепмарда і Баллака
00:30, 10 Гру - "Мілан" націлився на гравця "Барселони"
00:10, 10 Гру - Екс-тренер "Дніпра" веде перемовини з клубом з Прімери
23:40, 09 Гру - Капітан "Динамо" прокоментував трансфер Віди
23:10, 09 Гру - Хорвати хочуть натуралізувати вихованця "Барселони"
22:40, 09 Гру - Екс-гравець "Динамо" вважає свій трансфер абсурдним
22:10, 09 Гру - "Ювентус" узгодив трансфер гравця "Ліверпуля"
21:30, 09 Гру - МЮ знайшов таланта в Канаді
20:00, 09 Гру - "Наполі" заплатить 60 млн. євро за молодого хавбека
19:00, 09 Гру - "Мілан" продасть Калініча і купить Обамеянга
17:10, 09 Гру - Китайці забракували ветерана "Барселони"
16:10, 09 Гру - Роналду висловився про можливу тренерську роботу
15:10, 09 Гру - Француз відмовив МЮ заради "Барселони"
14:10, 09 Гру - ЗМІ: Бойко шукає місце в "Динамо" чи "Шахтарі"
13:10, 09 Гру - Клуб Ярмоленка підсилиться захисником
12:10, 09 Гру - Офіційно. Екс-воротар збірної Італії очолив клуб Серії А
11:10, 09 Гру - "Шахтар" півроку стежив за футболістом
10:20, 09 Гру - "Арсенал" і "Тоттенхем" претендують на гравця "Зорі"
09:40, 09 Гру - Новачок "Шахтаря" сяє від щастя
09:00, 09 Гру - "Динамо" на крок ближче до трансферу бразильця
08:40, 09 Гру - Суркіс розповів, чому "Динамо" втратило лідера
08:10, 09 Гру - Коноплянка може перейти у "Галатасарай"
07:20, 09 Гру - Тренер "Динамо" анонсував підсилення і втрати команди
06:20, 09 Гру - "Челсі" мріє про найкориснішого гравця Бундесліги
02:30, 09 Гру - Суркіс: "Динамо" працюватиме на трансферному ринку
01:10, 09 Гру - Легенда "Реалу" змінить чемпіонат
00:30, 09 Гру - Лунін: Ми не продавали себе на полі
00:10, 09 Гру - "Ман Сіті" та "Ліверпуль" б'ються за ціль "Барселони"
23:40, 08 Гру - Хацкевич: Розраховую на хлопців, які повернуться з оренд
23:10, 08 Гру - "Реал" провів переговори по Азару
22:40, 08 Гру - "Карпати" почали співпрацю з "Атлетіком"
22:10, 08 Гру - Екс-хавбек "Металіста" суттєво подорожчав
21:30, 08 Гру - У "Боруссії" Д визначились з пріоритетним придбанням
20:00, 08 Гру - МЮ націлився на бразильця "Ювентуса"
19:00, 08 Гру - Герой "Динамо" - про своє майбутнє
18:33, 08 Гру - Офіційно. "Шахтар" купив заміну Срні з Бразилії
17:20, 08 Гру - "Барселона" втримує свого ветерана
16:20, 08 Гру - Іменитий голландець домовився про перехід
15:10, 08 Гру - "Шахтар" віддасть Ракицького за кордон
14:10, 08 Гру - Офіційно. "Ліверпуль" програв боротьбу "Аяксу" за таланта
13:10, 08 Гру - "Інтер" усе ближче до стовпа оборони "Челсі"
12:10, 08 Гру - Віда емоційно попрощався з "Динамо" (+ВІДЕО)
11:10, 08 Гру - Вирішено. "Баварія" купить потужного бомбардира
10:20, 08 Гру - Форвард збірної Аргентини не хоче у "Реал"
09:40, 08 Гру - Гравців "Зорі" переглядали гранди АПЛ
09:00, 08 Гру - Роналду - володар "Золотого м'яча-2017" (ФОТО)
08:40, 08 Гру - Гамула: Не хочу повертатись в Росію
08:10, 08 Гру - Легіонер "Динамо" пояснив часті оренди проблемою із Ребровим
07:20, 08 Гру - Кварцяний отримав нову посаду



+ Футбольні трансфери

Трансфери. Новини футболу зі всього світу

добавити на яндекс